VIDEO | Maşină de erbicidat autopropulsată creată de un profesor din Iaşi. Preţul şi faza în care se află utilajul agricol

VIDEO | Maşină de erbicidat autopropulsată creată de un profesor din Iaşi. Preţul şi faza în care se află utilajul agricol

Un profesor de la Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi a proiectat o maşină de erbicidat autopropulsată.

Dr. ing. Gabriel Ursescu a beneficiat de sprijinul companiei băcăuane Agritehnica Service SRL, care va produce utilajul şi îl va vinde la preţul de 200.000 de euro.

Până acum au fost realizate două prototipuri. La primul dintre ele a început să lucreze la sfârşitul lui 2016 şi l-a prezentat la expoziţia agricolă Agriplanta de la Fundulea din anul următor.

Al doilea prototip a fost prezentat la Hanovra, la Agritehnica 2017, şi reprezintă o îmbunătăţire considerabilă a primului model.

Momentan, utilajul se află în teste, acestea constând în erbicidarea a cel puţin o mie de hectare de teren.

Producţia în masă va începe în funcţie de rezultatele testelor la care este supusă maşina de erbicidat autopropulsată creată de dr. ing. Gabriel Ursescu.

„Dacă la primul prototip ne-am inspirat din alte modele existente la acea vreme, acesta este o dezvoltare originală a primei soluţii. Ideea principală este să permită deplasarea pe teren dificil, trebuie să aibă o suspensie care să permită acest lucru şi trebuie să poată stropi cât mai uşor şi pe o distanţă cât mai mare. Fiecare duză de stropire este comandată individual, maşina este supravegheată prin GPS, iar în momentul în care se întoarce iar rampa de stropit se suprapune peste o zonă care a fost stropită deja, duzele se închid, ca să nu stropească pe unde a mai fost deja, pentru că se pierde substanţa, iar concentraţia în zona respectivă poate deveni toxică”, a explicat Gabriel Ursescu, citat de site-ul tuiasi.ro.

Profesorul de la Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” a mai spus că maşina este unică prin faptul că sistemul de suspensie este 100% original, designul a fost gândit special pentru acest model, în timp ce singurele componente care au fost cumparate şi nu concepute special pentru această aplicaţie sunt motorul, produs de DEUTZ, sistemul de transmisie hidraulic de la Bosch şi instalaţia de stropire.

Printre dotările din cabina în care se află operatorul se numără şi o instalaţie modernă de climatizare.

Ideea firmei producătoare a venit în urma experienţelor negative avute cu maşinile importate din străinătate, mai exact din Argentina.

Piesele de schimb necesare pentru repararea utilajelor respective se găseau cu greutate, ceea ce îngreuna munca fermierilor.

„George Ghinia (n.r. – patronul companiei Agritehnica Service SRL) susţine că trebuie să îl ajuţi pe fermier tot timpul, nu doar să îi vinzi maşina şi apoi să îi întorci spatele. Fermierul trebuie să ştie că are la ce poartă să bată atunci când se întâmplă ceva, pentru că la orice maşini, chiar şi la cele mai performante, apar probleme în timp, fiind exploatate în condiţii foarte grele. Dacă fermierul simte că nu îl sprijini renunţă până la urmă la serviciile tale. Degeaba vinzi cele mai bune tractoare dacă nu eşti în stare să le repari când fermierul are nevoie de ele”, a mai spus Gabriel Ursescu, potrivit tuiasi.ro.

Lasa un comentariu

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *