Organizatorii expoziţiei internaţionale „GastroPan” aşteaptă peste 20.000 de vizitatori la ediţia din acest an, care se va desfăşura la Arad de joi până sâmbătă şi va promova soluţiile, tehnologiile şi tendinţele din panificaţie, cofetărie şi HoReCA.
Organizatorii „GastroPan” au prezentat, astăzi, într-o conferinţă de presă, informaţii despre a 11-a ediţie a expoziţiei menţionate, organizată pentru prima dată în Arad.
Evenimentul este considerat a fi cel mai mai mare de acest fel din Europa de Sud-Est, ediţia din acest an având confirmată participarea a peste 130 de expozanţi din 22 de ţări.
„Ne aşteptăm la un număr de peste 20.000 de vizitatori. Expoziţia va fi cea mai mare de acest fel din judeţ, urmare unei colaborări cu GastroPan. Avem un parteneriat semnat în baza căruia sperăm că vom colabora mulţi ani de acum înainte, pentru că la Arad avem condiţii excelente pentru organizarea unui eveniment de o asemenea anvergură”, a declarat preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad, Gheorghe Seculici.
Daniel Maior, manager de PR al „GastroPan”, a declarat că Aradul a fost ales ca locaţie pentru următorii ani atât datorită poziţionării geografice, cât şi a infrastructurii.
„Aradul are unul dintre cele mai bine dotate centre expoziţionale din ţară. Fiind cel mai mare eveniment de profil din această zonă a Europei, poziţionarea Aradului este un avantaj, iar autostrada asigură un acces facil la locaţie pentru expozanţii din afara ţării”, a declarat Maior.
Organizatorii evenimentului au adăugat că în prim planul ediţiei vor fi nutriţia, multifuncţionalitatea şi apropierea de consumator.
„Comparativ cu anii anteriori, în ofertele expozanţilor se observă o creştere a calităţii şi diversităţii produselor şi serviciilor din domeniu. Producătorii urmăresc să asigure valoarea nutriţională, gustul şi prospeţimea produselor, iar în ceea ce priveşte tehnologia, tendinţa este digitalizarea şi automatizarea producţiei, pentru a substitui deficitul de forţă de muncă. Latura comercială a acestor afaceri cunoaşte, de asemenea, o îmbunătăţire continuă, observându-se accentul mare pe care operatorii îl alocă interacţiunii directe cu consumatorii”, arată organizatorii.
Evenimentul va stabili tendinţele în domeniul panificaţiei, cofetăriei şi produselor culinare, urmând să aibă loc show-uri live şi concursuri. Aproximativ o sută de brutari, cofetari şi bucătari sunt înscrişi în competiţii.
Vor fi desemnate „pâinea anului” şi „tortul anului”. În cazul torturilor, spun organizatorii, acestea tind să devină dietetice, iar expozanţii vor prezenta reţete inedite.
Totodată, îngheţata artizanală va fi o temă importantă a evenimentului. La început de sezon, furnizorii vor lansa gusturile anului, dar şi noile modele de echipamente şi vitrine care permit prepararea îngheţatei chiar în faţa clienţilor.
În cadrul expoziţiei vor mai avea loc lansări de produse, conferinţe şi workshop-uri.
Circa o treime dintre expozanţii „GastroPan” 2019 vor fi din afara graniţelor României, fiind companii mari cu tradiţie în panificaţie, cofetărie şi HoReCa.
„GastroPan este un adevărat generator de trenduri pentru orice brutărie, cofetărie, patiserie, gelaterie, pizzerie, bar, cafenea, hotel sau restaurant, dar şi pentru persoanele dornice să pornească o afacere de profil”, mai spun organizatorii.
Evenimentul va avea loc la Expo Arad, pe o suprafaţă de 7.850 mp (patru săli de prezentare, două de concurs şi spaţii exterioare), de joi până sâmbătă, între orele 10 şi 18.