Agraria 2019 - 25 de ani de susţinere a agriculturii româneşti

Agraria 2019 - 25 de ani de susţinere a agriculturii româneşti

Agraria, târg internaţional pentru agricultură, industrie alimentară şi zootehnie, aniversează anul acesta un sfert de veac.

Peste 300 de firme expozante sunt aşteptate pentru a participa la expoziţie.

Evenimentul va avea loc, de joi până duminică, în localitatea Jucu, din judeţul Cluj, mai exact la parcul industrial Tetarom III.

De 25 de ani, Agraria devine în fiecare primăvară platforma de comunicare a tendinţelor şi inovaţiilor privind noile tehnologii agricole, fermieri din toată ţara dându-şi întâlnire în judeţul Cluj pentru a se informa asupra soluţiilor propuse de specialişti, adaptate în funcţie de specificul zonei și al culturilor.

Oportunităţile de întâlnire, schimbul de informaţii şi încheierea de noi parteneriate pentru fermierii şi specialiştii din agribusiness sunt prezente pe tot parcursul celor patru zile de eveniment, peste 300 de firme expozante din zece ţări propunând soluţii inovatoare, adaptate agriculturii româneşti.

Fermierii sunt invitaţi să consulte din timp Catalogul Expozanţilor, pentru a cunoaşte şi a-şi stabili lista standurilor pe care doresc să le viziteze.

Firmele expozante au pregătit pentru perioada expoziţiei lansări de produse, informări asupra noutăţilor din gama de produse şi servicii, soluţii de finanţare, discount-uri, precum şi oferte avantajoase.

La ediţia aniversară, Comisia Europeană DG AGRI – Direcţia Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală va fi prezentă cu un stand având ca temă „De la fermă la consumator, alimente durabile pentru un stil de viaţă sănătos”.

Astfel, prin acţiuni de divertisment şi un birou de informare, fermierii şi publicul larg pot descoperi valoarea adăugată a Uniunii Europene, în ceea ce priveşte asigurarea unei cantităţi suficiente de produse alimentare sigure şi de calitate pentru toţi cetăţenii UE.

Ca în fiecare an, o amplă suprafaţă este alocată prezentărilor în demonstraţii ale furnizorilor de mașini agricole.

Fermierii vor avea posibilitatea să participe la demonstraţii comentate cu maşini agricole, precum şi să îşi testeze abilităţile în manevrarea tractoarelor – „Tractor şi tractorist”.

„Digitalizarea fermei zootehnice” reprezintă tema acestei ediţii a salonului „Zootehnica Show”.

Zootehnia mondială, din ce în ce mai conectată digital, aduce în atenţie posibilităţile de îmbinare optimă a productivităţii cu bunăstarea animalelor şi sustenabilitatea resurselor.

Adoptarea digitalizării în sectorul zootehnic românesc reprezintă un subiect important de dezbatere, noile aspecte legate de digitalizare putând aduce valoare adăugată agriculturii româneşti.

Organizatorul DLG InterMarketing, împreună cu partenerii din sector, mediul academic şi experţi în agribusiness, vor prezenta fermierilor la Agraria 2019 importanţa digitalizării pentru zootehnia românească, exemplificând aceasta în cadrul Zootehnica Show şi a evenimentelor din cadrul secţiunii de forum. Conceptul Zootehnica Show, introdus încă din 2017 la Agraria, a devenit în scurt timp mai mult decat o expoziţie, un parteneriat. Fermierii vor putea lua parte la prezentări de animale de rasă, precum şi la dezbateri cu accent pe tehnologie şi inovaţie în zootehnie, plus-valoare prin rasă, sisteme de bonitare la bovine şi ovine. Secţiunile dedicate din cadrul forumului vor analiza conceptele de eficienţă şi eficacitate, în contextul orientării către piaţă

Raluca Mareş – director expoziţii, DLG InterMarketing

În pavilionul de zootehnie, vor expune şi la această ediţie companii reprezentative de producători, distribuitori şi furnizori de tehnologii şi instalaţii pentru creşterea şi îngrijirea animalelor de rasă, inginerie genetică, produse de uz veterinar, furaje şi nutreţuri combinate.

Fermierii interesaţi de tehnologii moderne pentru sectorul horticol se pot informa la standurile firmelor expozante din domeniu, standurile cu utilaje, echipamentele şi input-urile pentru horticultură fiind semnalizate distinct.

DLG Club Romania premiază la această ediţie fermieri care fac agricultură performantă în Transilvania. DLG Club Romania, lansat în 2018, reprezintă organismul conceput de DLG InterMarketing pentru a aduce plus-valoare fermierilor români, informându-i asupra noilor tendinţe şi inovaţii din domeniul agribusiness-ului mondial şi care vizează sporirea încrederii lor în şansa României de a obţine o agricultură performantă.

Pentru facilitarea accesului vizitatorilor a fost lansată deja procedura de înscriere online, prin care vizitatorii pot să evite astfel aşteptarea la porţile de intrare. Vizitatorii care doresc să primească printr-un e-mail tichetul de acces gratuit sunt invitaţi să se înscrie pe site-ul www.Agraria-dlg.ro.

Ca modalităţi de acces în expoziţie vor mai fi valabile invitaţia de vizitare, primită din partea expozanţilor/ partenerilor/ organizatorului sau biletul de intrare achiziţionat de la casa de bilete din cadrul expoziţiei, în valoare de zece lei de persoană pe zi. Accesul vizitatorilor în expoziţie este permis de joi până duminică între orele 10 şi 18.

Ca în fiecare an, organizatorul DLG InterMarketing pune la dispoziţie gratuit microbuze inscripţionate cu însemnele Agraria, de joi până duminică.

Acestea vor circula cu o frecvenţă de 30 de minute, între orele 9,30 – 16,30 (ultima plecare este la 16,30) şi pot fi preluate de la staţia de plecare IRA (Leroy Merlin) situată pe strada Aurel Vlaicu nr. 182.

Agraria beneficiază şi în acest an de parteneriatele tradiţionale cu NHR Agropartners – partener oficial, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca – partener, Agenţia Naţională pentru Zootehnie (ANZ), Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Cluj şi Direcţia pentru Agricultură a Judeţului Cluj – parteneri tehnici.

Cea de-a 25-a ediţie este organizată cu sprijinul AgroTransilvaniaCluster, LAPAR şi Federaţia Pro Agro, având alături Consiliul Judeţean Cluj şi Primăria Jucu ca parteneri instituţionali şi parcul industrial Tetarom III ca partener logistic.

A treia ediţie a Zootehnica Show are alături ca partener principal Cargill, precum şi Asociaţia Aberdeen ANGUS, Asociaţia Crescătorilor de Vaci Bălţata Românească de tip Simmental, Cooperativa Agricolă Someş Arieş ca parteneri.

În 2018, Agraria a înregistrat un număr de peste 23.000 de vizitatori şi mai mult de 300 de firme expozante, acoperind o gamă tematică variată, de la agricultură (maşini şi utilaje agricole, producţia vegetală, nutriţia plantelor, protecţia plantelor, agricultură şi mediu, energii regenerabile etc), la zootehnie, industrie alimentară şi ambalaje, horticultură, management şi consultanţă, electronică şi mecanică, prestări servicii în agricultură, instituţii publice şi neguvernamentale.

Lasa un comentariu

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *