Beneficiarii sprijinului financiar aferent Campaniei 2018 acordat de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), constituiţi ca persoană fizică autorizată (PFA) sau întreprindere individuală (ÎI), au obligaţia ca, în 15 zile de la data radierii la Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), să depună o declaraţie privind radierea PFA prin care s-a solicitat sprijin la APIA şi documente aferente.
„Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură aduce la cunoştinţă beneficiarilor sprijinului financiar aferent Campaniei 2018, constituiţi ca persoană fizică autorizată (PFA) şi ca întreprindere individuală (Î.I.), că au obligativitatea ca pentru autorizarea la plată să se conformeze prevederilor Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, intrată în vigoare la data de 17 ianuarie 2017”, susţin reprezentanţii APIA.
Persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale au avut obligaţia îndeplinirii condiţiei privind numărul maxim de clase de activităţi prevăzute de codul CAEN, respectiv maximum cinci clase pentru PFA şi maximum zece clase pentru Î.I., nerespectarea acestor prevederi constând în radierea din Registrul Comerţului, începând cu 18 martie 2019.
În acest context, APIA solicită beneficiarilor APIA, constituiţi ca PFA şi ÎI, care se regăsesc în situaţia amintită ca, în termen de 15 zile de la data radierii la Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), să depună la Centrele Judeţene/locale APIA o declaraţie privind radierea PFA prin care s-a solicitat sprijin la APIA şi documentele aferente (certificat de radiere), precum şi, după caz, forma de organizare actuală (PF, II, IF, PFA), contul actual, documentele aferente noii forme de organizare (eliberate de ONRC).