Şoseaua care tranzitează cel mai important bazin legumicol din România, în Galaţi, este reabilitată cu fonduri europene printr-un proiect care vizează modernizarea Drumului Judeţean 251, folosit de transportatorii care iau legumele din judeţ şi le transportă în toată ţara.
Segmentul de drum pe care au început lucrările trece prin mijlocul bazinului legumicol, inclusiv prin comuna gălăţeană Matca, cunoscută pentru producţia de legume.
Şoseaua este folosită de şoferii de camion care pleacă din bazinul legumicol spre pieţele de desfacere, dar şi de agricultorii care merg frecvent la instituţiile din oraşul Galaţi pentru a rezolva problemele birocratice legate de activitatea lor.
Şoseaua nu a mai fost reparată de foarte mulţi ani şi a reprezentat în permanenţă un motiv de supărare pentru transportatorii şi agricultorii care investesc sume importante de bani în reparaţiile auto.
„Este un lucru foarte bun. Noi, fermierii din Matca, aşteptam de mult timp ca acest drum să fie reabilitat. Comuna noastră este recunoscută în toată ţara, avem cel mai important bazin legumicol, de aceea este important ca drumul să fie asfaltat, să nu mai călcăm cu maşinile prin gropi. De-a lungul anilor, acest drum a fost doar peticit, cârpit pe alocuri. Noi, mătcaşii, mergem foarte des pe acest drum, trebuie să mergem cu diverse documente la Apia, la Direcţia de Agricultură Galaţi. Şi camioanele, tirurile care pleacă din Matca spre Galaţi şi Tulcea trec pe aici”, a explicat agricultorul Giani Filimon.
Lucrările de reabilitare şi modernizare ale DJ 251, Smârdan-Matca, au început în această săptămână, în prima fază fiind vizată o porţiune de drum lungă de 28 de kilometri.
Este vorba despre o investiţie de 68 de milioane de lei, care a demarat cu extinderea părţii carosabile pe porţiunea dintre localităţile gălăţene Matca – Valea Mărului – Cudalbi şi cu realizarea sensului giratoriu de la intrarea în comuna Valea Mărului.
De asemenea, în această perioadă sunt realizate depozitele de piatră spartă de carieră, astfel încât să poată începe lucrările de consolidare a fundaţiei drumului.
„Este un drum foarte folosit, de aceea reprezintă un proiect major. La început, vorbim despre 28 de kilometri de pe DJ251, aceştia vor fi reabilitaţi. Este un proiect complex care presupune consolidarea fundaţiei drumului, modernizarea părţii carosabile şi a tuturor podurilor şi podeţelor de pe traseu. Când se va ajunge la etapa asfaltării se va folosi o mixtură asfaltică cu polimeri, care întârzie apariţia fisurilor, are un grad crescut de rezistenţă la variaţiile extreme de temperatură şi reduce zgomotul din trafic”, a declarat, pentru Mediafax, președintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.
La finalul lucrării, „Drumul mătcaşilor” va avea piste de bicicletă, trotuare, rampe de acces şi staţii pentru transportul public. De asemenea, vor fi refăcute sau instalate elemente destinate siguranţei circulaţiei, precum parapeţii de tip semigreu şi greu, marcajele şi indicatoarele rutiere şi stâlpii de iluminat cu panouri fotovoltaice.