Micii producători locali din România vor avea la dispoziţie un program de promovare în mediul online, intitulat „Mulţumim Fermierilor”, iniţiat de compania germană BASF.
CITEŞTE ŞI: PRODUS ÎN ROMÂNIA | Serele SupeR, o afacere de succes cu roşii cherry
Spre deosebire de multe industrii în care epidemia a putut fi contracarată de măsuri de telemuncă sau de amânare temporară a activităţii, agricultura este un domeniu în care nu se pot lua pauze şi nici munci de la distanţă. Cu 3,4 milioane de mici ferme de familie şi peste 20% din populaţia aptă de muncă implicată în agricultură, România are nevoie să găsească rapid soluţii care să permită continuarea activităţii agricole, a producţiei şi a vânzării de alimente. În noile condiţii care impun distanţarea socială şi restricţionarea circulaţiei, tot mai mulţi fermieri mici şi mijlocii, indiferent că vorbim despre legumicultori, pomicultori, sau viticultori, se zbat să îşi vândă produsele proaspete către consumatori (…) BASF a decis să creeze un program care să aducă mai uşor producătorii locali în atenţia potenţialilor lor clienţi. Astfel, compania a creat o pagină dedicată campaniei în cadrul site-ului https://www.agro.basf.ro/ro/multumim-fermierilor/, cu secţiuni distincte pentru fermieri şi pentru consumatori, în care oferă informaţii despre micii producători din întreaga ţară, precum şi despre platforme online care susţin comercializarea produselor acestora.
BASF
Pe pagina dedicată BASF se vor regăsi interviuri cu mici fermieri care au găsit soluţii pentru a face faţă situaţiei actuale, articole despre protecţia culturilor în condiţiile climatice curente, sfaturi practice sau informaţii despre modul în care se pot promova şi vinde online, în siguranţă, produsele alimentare.
În acelaşi timp, compania organizează un concurs pe pagina sa de Facebook, iar participarea se face prin postarea de clipuri video de promovare a activităţii în ferme, prin prezentarea produselor, dar şi prin explicarea provocărilor cărora fermierii trebuie să le facă faţă.
Concursul a început deja şi se va încheia în data de 12 mai, urmând să fie premiaţi, prin tragere la sorţi, zece participanţi.
BASF precizează că va cumpăra produse de la fermierii câştigători pentru a le oferi, prin intermediul unor ONG-uri care şi-au manifestat dorinţa de a susţine iniţiativa, oamenilor aflaţi în dificultate.
Cele mai recente studii de piaţă, citate de BASF, arată că, la nivelul anului 2019, în România, 991.346 de fermieri au cultivat o suprafaţă totală de 155.800 de hectare cu produse vegetale, iar concluzia experţilor este că micii fermieri sunt dependenţi de soluţiile de comercializare funcţionale la nivel local.
Potrivit sursei citate, pagina de internet realizată de BASF pentru acest proiect reuneşte, deja, ofertele câtorva zeci de mici fermieri, iar compania îşi propune să actualizeze în continuare această secţiune şi cu alte informaţii despre producătorii locali, cu scopul de a crea o resursă cu adevărat valoroasă pentru consumatori.
Cu echipe de experţi în laboratoare, pe câmp, la birou şi în unităţile de producţie, divizia BASF Agricultural Solutions a generat, anul trecut, vânzări de 7,8 miliarde de euro.
La nivel de grup, BASF are aproximativ 117.000 de angajaţi. Portofoliul companiei este organizat în şase segmente: Produse Chimice, Materiale, Soluţii Industriale, Tehnologia Suprafeţelor, Nutriţie şi Îngrijire şi Soluţii pentru Agricultură.
Anul trecut, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 59 miliarde de euro.
Acţiunile BASF sunt tranzacţionate la Bursa din Frankfurt (BAS) şi la American Depositary Receipts (BASFY), în Statele Unite ale Americii.