Târgul Naţional al Mierii, aflat la cea de-a douăzecea ediţie, şi-a deschis porţile astăzi, pe platforma Institutului de Cercetare şi Dezvoltare pentru Apicultură.
Ediţia de primăvară a târgului, programată de astăzi până duminică, reprezintă cel mai important eveniment de profil din capitală şi este deja un eveniment tradiţional, care se bucură de o foarte bună participare, atât din partea consumatorilor de produse apicole, cât şi din partea apicultorilor ca participanţi sau expozanţi, a procesatorilor din domeniul apicol, precum şi a reprezentanţilor din cadrul asociaţiilor apicole.
„Prin organizarea acestui târg, ne dorim ca de fiecare dată să creştem cât mai mult interesul pentru albină, apicultură şi produsele stupului, dată fiind importanţa acestui sector pentru agricultură, mediu, sănătate şi o alimentaţie echilibrată”, spun organizatorii de la Asociaţia Crescătorilor de Albine din România (ACA).
România produce, în medie, 22.000 de tone de miere anual, clasându-se pe locul al patrulea în Europa, iar efectivele au atins în anul 2015 un vârf de 1,47 milioane de familii de albine. În prezent, există 1,45 milioane de familii de albine, creşterea anuală fiind de doar 3-5%.
La nivel naţional, sunt înregistraţi în jur de 40.000 de apicultori, peste 60% dintre aceştia fiind membrii ACA, cu un efectiv de 900.000 de familii de albine.
Potrivit ACA, în ultimii doi-trei ani, consumul de miere a înregistrat o creştere de 15%, până la 550 de grame pe locuitor pe an, însă şi în aceste condiţii România se află tot la sfârşitul clasamentului, la nivel european.
Datele statistice arată că românii consumă de trei-patru ori mai puţină miere comparativ cu cele două kilograme consumate în Germania sau 1,5 kilograme în Olanda şi Belgia.
Din păcate, tot din cifrele statistice, se vede că românii consumă în fiecare zi 70 de grame de zahăr şi doar 3 grame de miere.