TAGRO – tractorul agricol românesc, conceput şi realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Român. Această omologare certifică înalta calitate a tractorului agricol, care respectă toate standardele europene, notează forbes.ro.
Procesul de omologare a început anul trecut. TAGRO a fost supus unei serii de încercări statice şi dinamice, efectuate de angajaţii Departamentului Omologări al RAR Bucureşti, care au avut un rol important în definirea şi optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de Uniunea Europeană.
Cele peste 45 de rapoarte au fost făcute pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR Bucureşti, dar şi în afara ţării, la Universitatea din Bologna (IT) şi Millbrook Proving Ground (UK).
„În luna aprilie a acestui an, vom începe producţia componentelor şi vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieşi pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiştii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente şi accesorii. Companiile din domeniul agricol din România, dar şi din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare şi dezvoltare”, a precizat directorul companiei IRUM, Mircea Oltean, citat de forbes.ro.
În anul 2018, fabrica de la Reghin a prezentat conceptul original, de la idee până la produsul finit, al noului tractor agricol românesc TAGRO.
Proiectul inovator a presupus o investiţie totală de peste patru milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.
TAGRO a primit de la RAR, în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul.
Specialiştii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerinţelor tehnice şi administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole şi forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830.
TAGRO are o cabină etanşă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) şi FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce împiedică intrarea prafului în interior, şi un bord fix, înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa.
Din punct de vedere tehnic, TAGRO presupune un sistem de tracţiune integrală 4×4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte şi 12 pentru mersul înapoi şi cu o priză de putere independentă, poziţionată în partea din spate.
Motorul este diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecţie este de tip common rail, cu turbocompresor şi intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), iar capacitatea cilindrică este de 3.387 cmc şi poate dezvolta trei tipuri de putere, în funcţie de opţiunea aleasă de client: 86, 95 sau 102 CP.
Sistemul hidraulic de servodirecţie oferă confort şi încredere sporită schimbărilor de direcţie, chiar şi atunci când, prin intermediul tiranţilor pentru cuplare rapidă de categorie II şi a cârligului de remorcare reglabil pe înălţime, acesta tractează o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă de 18.000 de kilograme.
Cum putem cumpăra acest tractor dacă aveți o banca care ar credita cu dob mica s au un sistem troc cum au nemții
Îmi place foarte mult 😀
Cred ca va avea succes mare.
La ce preț este un tractor de 95 cp?
Felicitari !