Vremea şi nevoia de eficienţă împing tot mai multe ferme spre achiziţia de tractoare de mare putere, capabile de a lucra terenul indiferent de umiditatea solului, așa că piaţa de tractoare şi combine agricole ajunge de circa 2.600-2700 de unităţi noi, cu 100 mai mult anual, conform publicaţiei Ziarul Financiar, citată de Mediafax.
PRODUS ÎN ROMÂNIA | Serele SupeR, o afacere de succes cu roşii cherry
Anul 2020 promite a fi unul interesant pentru piaţa locală de tractoare, în condiţiile în care pentru prima dată după 2007 un jucător local vine o întreagă gamă de tractoare produse în România.
Producătorul de utilaje agricole şi forestiere IRUM, controlat de familia Oltean din Reghin, lansează trei noi modele de tractoare agricole, destinate fermelor de familie, în cadrul unui pogram de susţinere a relansării agriculturii româneşti.
„Noile tractoare IRUM sunt destinate mai ales fermelor de familie. Iniţiativa de a dezvolta aceste modele contribuie la susţinerea dezvoltării durabile a agriculturii româneşti”, a spus Mircea Oltean, CEO al IRUM Reghin.
IRUM a lansat în urmă cu doi ani noul tractor agricol românesc TAGRO, după o pauză de mai bine de zece ani, conceput şi produs la Reghin.
Compania are peste 500 de angajaţi, care lucrează atât în producţie, cât şi în cadrul Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Tractoare Agricole şi Forestiere IFOR.
În România se vând anual în jur de 2.500 de tractoare noi. Un tractor de 160 CP costă circa 60.000 – 70.000 de euro, iar unul de 140 CP circa 40.000 – 50.000 de euro, fără TVA.
Tractoarele de 70-90 CP, utilizate în fermele mici de doar câteva zeci de hectare, costă circa 30.000 de euro.
În lipsa unei industrii şi a unor produse cu poziţii locale puternice, cererea existentă în piaţă a fost acoperită rapid de utilajele agricole din import, precum cele produse de Case, New Holland, John Deere, Fendt, McCormick sau Massey Ferguson.
George Stanson, business manager în cadrul CNH Industrial pentru regiunea balcanică, declara într-un interviu pentru Ziarul Financiar că piaţa de tractoare este constantă în acest moment, 2019 faţă de 2018, însă piaţa de combine a scăzut sensibil, vremea având un cuvânt greu de spus.
Analiza ultimilor trei ani arată de asemenea o relativă constanţă pe piaţă.
O adevărată gură de oxigen pentru industria utilajelor agricole ar fi lansarea unui program „Rabla” pentru tractoare şi combine, astfel încât vechile U650 să fie casate şi înlocuite de unele moderne, însă nu se ştie când şi dacă acesta va demara.
Sursa: MEDIAFAX